Autor: Prof. dr. Kenan Mahmutović
Digitalni marketing: strategije, alati i taktike je savremeni univerzitetski udžbenik koji povezuje teoriju i praksu...
U prvom dijelu knjige pojašnjeno je šta je digitalni marketing, da li se razlikuje od marketinga i elektronskog poslovanja. Čitatelj se upoznaje sa kratkim istorijatom Interneta i njegovim osnovnim servisima, utjecajem online okruženja na elemente marketing miksa i na ponašanje samih potrošača. Potom se obrađuju novi e-modeli poslovanja i analizira se kako danas kompanije mogu provoditi marketing istraživanje uz primjenu digitalnih tehnologija.
U ovom dijelu knjige objašnjeno je zašto neka preduzeća ostvaruju neuspjeh u digitalnom marketingu, zašto je važan holistički i planski pristup digitalnom marketingu i koji su koraci u procesu kreiranja digitalnog marketing plana. Za tu namjenu kreiran je „ASTOK“ okvir, koji prikazuje pet osnovnih faza u procesu planiranja digitalnog marketinga.
Strategija, razrađena kroz specifične taktike, zahtijeva odgovarajuće digitalne alate za njenu implementaciju. U ovom dijelu knjige, govori se o osnovnim digitalnim alatima, a potom o konkretnim tehnikama digitalnog marketinga koje marketari koriste za privlačenje, angažovanje i zadržavanje kupaca.
Digitalno okruženje omogućava visok nivo mjerenja svake aktivnosti korisnika, a marketarima su dostupni brojni alati za digitalnu analitiku. Ova glava obrađuje ključne aspekte mjerenja, upravljanja KPI pokazateljima i optimizacije putem testiranja.
Završna glava knjige usmjerena je na posebne i brzo rastuće oblasti digitalnog marketinga, poput marketinga uticaja, mobilnog marketinga i automatizacije. Također se diskutuje o etičkim izazovima i digitalnoj pismenosti.
U ovom dijelu knjige obrađena su tri međusobno povezana područja digitalnog marketinga o kojima danas sa velikim uzbuđenjem govore gotovo svi digitalni marketari: Big Data, umjetna inteligencija (AI) i mašinsko učenje, te automatizacija u marketingu. Pojašnjava se kako primjeniti Big Data, AI i mašinsko učenje za unapređenje ključnih područja u digitalnom marketingu i povećati marketing efektivnost.
"Veliki broj praktičnih primjera i stil pisanja autora ukazuju na bogato praktično iskustvo u domenu digitalnog marketinga koje autor na zanimljiv i jednostavan način prenosi čitaocu".
– Prof. dr. Almir Peštek
Univerzitet u Sarajevu & University of Viena
"Knjiga koristi problemski pristup učenju iz praktičnog okruženja i pokriva najvažnije dijelove područja digitalnog marketinga, od pojmovnih razgraničenja do najsuvremenijih trendova u digitalnom poslovanju te alata i tehnika nužnih za njihovu provedbu".
– Prof. dr. Davorin Turkalj
Sveučilište u Osijeku