Korice knjige

Digitalni marketing: strategije, alati i taktike

Autor: Prof. dr. Kenan Mahmutović

Digitalni marketing: strategije, alati i taktike je savremeni univerzitetski udžbenik koji povezuje teoriju i praksu...

  • Godina izdanja: 2021.
  • Broj strana: 413
  • Format: B5, tvrdi uvez
  • ISBN: 978-9958-533-21-1
  • Izdavač: Univerzitet u Bihaću, Ekonomski fakultet Bihać
  • Cijena: 88,00 KM + 10 KM dostava brzom poštom (gotovo rasprodano - samo za BiH tržište)
Naruči knjigu

Sadržaj knjige

U prvom dijelu knjige pojašnjeno je šta je digitalni marketing, da li se razlikuje od marketinga i elektronskog poslovanja. Čitatelj se upoznaje sa kratkim istorijatom Interneta i njegovim osnovnim servisima, utjecajem online okruženja na elemente marketing miksa i na ponašanje samih potrošača. Potom se obrađuju novi e-modeli poslovanja i analizira se kako danas kompanije mogu provoditi marketing istraživanje uz primjenu digitalnih tehnologija.

  • Šta je digitalni marketing?
  • Katalizatori digitalne revolucije
  • Internet, Internet servisi i njihov utjecaj na današnje poslovanje
  • Marketing miks u digitalnom okruženju
  • Novi modeli e-poslovanja
  • Digitalno okruženje i ponašanje potrošača
  • Marketing istraživanje u digitalnom okruženju

U ovom dijelu knjige objašnjeno je zašto neka preduzeća ostvaruju neuspjeh u digitalnom marketingu, zašto je važan holistički i planski pristup digitalnom marketingu i koji su koraci u procesu kreiranja digitalnog marketing plana. Za tu namjenu kreiran je „ASTOK“ okvir, koji prikazuje pet osnovnih faza u procesu planiranja digitalnog marketinga.

  • Zašto je važan holistički pristup digitalnom marketingu?
  • Proces kreiranja digitalnog marketing plana – ASTOK okvir
  • Analitička faza (analiza kupaca, konkurencije, partnera ...)
  • Strateška faza (ciljevi, strategija)
  • Taktička faza
  • Operativna faza
  • Kontrolno-optimizacijska faza

Strategija, razrađena kroz specifične taktike, zahtijeva odgovarajuće digitalne alate za njenu implementaciju. U ovom dijelu knjige, govori se o osnovnim digitalnim alatima, a potom o konkretnim tehnikama digitalnog marketinga koje marketari koriste za privlačenje, angažovanje i zadržavanje kupaca.

  • Web lokacija (hosting, domene, SSL, CMS...)
  • Mobilne aplikacije i mobilni kanali
  • Elektronska trgovina (m-Trgovina, Web shop...)
  • Društveni mediji
  • Direktni email marketing
  • Remarketing
  • Content marketing
  • Live chat i chatbotovi
  • Transakcijski email
  • Prediktivna analitika
  • SEO – Optimizacija za pretraživače
  • Online oglašavanje (modeli, serveri, SEM...)
  • Affiliate marketing
  • Oglašavanje na društvenim mrežama
  • Odredišne stranice
  • Push notifikacije
  • e-CRM, baze podataka, personalizacija
  • Unakrsna prodaja

Digitalno okruženje omogućava visok nivo mjerenja svake aktivnosti korisnika, a marketarima su dostupni brojni alati za digitalnu analitiku. Ova glava obrađuje ključne aspekte mjerenja, upravljanja KPI pokazateljima i optimizacije putem testiranja.

  • Web analitika
  • Analitika društvenih medija
  • SEO analitika
  • Analitika korisničkog iskustva
  • Google Analytics (GA)
  • Publike, segmenti i izvještaji
  • Prilagođene dimenzije i metrike
  • KPI i nadzorne ploče
  • A/B testiranje i multivarijatno testiranje

Završna glava knjige usmjerena je na posebne i brzo rastuće oblasti digitalnog marketinga, poput marketinga uticaja, mobilnog marketinga i automatizacije. Također se diskutuje o etičkim izazovima i digitalnoj pismenosti.

  • Marketing uticaja (influencer marketing)
  • Mobilni marketing
  • Automatizacija marketinga
  • Etika u digitalnom marketingu
  • Digitalna pismenost i edukacija

U ovom dijelu knjige obrađena su tri međusobno povezana područja digitalnog marketinga o kojima danas sa velikim uzbuđenjem govore gotovo svi digitalni marketari: Big Data, umjetna inteligencija (AI) i mašinsko učenje, te automatizacija u marketingu. Pojašnjava se kako primjeniti Big Data, AI i mašinsko učenje za unapređenje ključnih područja u digitalnom marketingu i povećati marketing efektivnost.

  • BIG data
  • Umjetna inteligencija (AI)
  • Mašinsko učenje
  • Marketing automatizacija
Izvod iz recenzije 1

"Veliki broj praktičnih primjera i stil pisanja autora ukazuju na bogato praktično iskustvo u domenu digitalnog marketinga koje autor na zanimljiv i jednostavan način prenosi čitaocu".

– Prof. dr. Almir Peštek
Univerzitet u Sarajevu & University of Viena

Izvod iz recenzije 2

"Knjiga koristi problemski pristup učenju iz praktičnog okruženja i pokriva najvažnije dijelove područja digitalnog marketinga, od pojmovnih razgraničenja do najsuvremenijih trendova u digitalnom poslovanju te alata i tehnika nužnih za njihovu provedbu".

– Prof. dr. Davorin Turkalj
Sveučilište u Osijeku